PadginTeb , Department of Education

بخش آموزش پادگین طب

Homeمقالاتفاکتور نکروز دهنده ی تومور آلفا در انسان (Human Tumor Necrosis Factor-α ELISA KIT)

فاکتور نکروز دهنده ی تومور آلفا در انسان (Human Tumor Necrosis Factor-α ELISA KIT)

فاکتور نکروز دهنده ی تومور آلفا در انسان (Human Tumor Necrosis Factor-α ELISA Kit)

فاکتور نکروز دهنده ی تومور آلفا (با نام­های دیگر مانند TNF-alpha، TNF-α، cachexin یا cachectin)، براي اولین بار در اوایل دهه 1960 به عنوان عامل نکروز هموراژیک در تومور، شناخته شد. اما شناسایی دقیق آن به سال 1984 برمی گردد ، در آن زمان Agarwal و همکاران دو نوع فاکتور سیتوتوکسیک جداسازي نمودند که یکی از آنها با وزن مولکولی 17 کیلودالتون از ماکروفاژها جدا شده بود و (TNF-α) نامیده شد.

این پروتئین از پروتئین های مهم در مسیر پیام­رسانی سلول­ها است و در التهاب سیستمیک و واکنش فاز حاد نقش بسیار مهمی دارد. مولکول TNF-α توسط انواع سلول های خون ساز و غیرخون ساز و بدخیم تولید می شود. این سلول ها عبارتند از ماکروفاژها، لنفوسیت های B، لنفوسیت های T، سلول های کشنده طبیعی NK، نوتروفیل ها، آستروسیت ها، سلول های اندوتلیال، سلول های عضله صاف و غیره. این پروتئین به طور عمده توسط ماکروفاژهای فعال تولید می­شود. مهم ترین القا کننده تولیدTNF-α لیپوپلی ساکارید باکتریایی (LPS) است. اینترفرون گامای (INF-γ) تولید شده توسط سلول های T و NK، تولیدTNF-α توسط ماکروفاژهای فعال شده توسط LPS را افزایش می دهد. نقش اصلی TNF تنظیم عملکرد سلول­های سیستم ایمنی می­باشد، اما تداوم واکنش ایمنی در نتیجه تولید نا به جا و بیش از حدTNF-α می­تواند سبب ایجاد برخی از بیماری های التهابی یا خود ایمن شود. این پروتئین به عنوان عامل تب­زای درون­زاد (Endogenous Pyrogen): 1- منجر به القای تب، مرگ سلولی آپوپتیک، کاشکسی و التهاب می­شود، 2- تومورزائی و تکثیر ویروس­ها را مهار می­کند و 3- از طریق تحریک سلول های تولید کننده ی IL1 و IL6 به سپسیس (Sepsis) پاسخ می­دهد.

پروتئین TNF-α نقش پاتولوژیک در شرایطی مانند تب، کاشکسی، شوک سپتیک، روماتوئید آرتریت و سندرم روده­ی تحریک پذیر دارد. با اینکه TNF-αبراي اولین بار به عنوان عاملی با فعالیت ضد توموري کشف شد، اما فعالیت پیش التهابی قوي آن مانع از تجویز سیستمیک آن می شود. امروزه معلوم شده است که این فاکتور و سایر لیگاندهاي این خانواده در برخی از بیماري ها مثل بیماري هاي سرطان، عصبی، ریوي، قلبی-عروقی، اختلالات متابولیکی و خودایمنی نقش دارند. از آنجایی که TNF-αمی تواند فاکتور رونویسی پیش التهابی NF κBرا فعال کند، بنابراین می تواند فعالیت سرطان زایی داشته باشد چرا که NFκB فعال، باعث افزایش بیان ژنهایی می شود که در تکثیر، بقا، تهاجم، رگزایی و متاستاز سلولهاي توموري نقش دارند. بنابراین اندازه­گیری مقادیر TNF-α در تشخیص و درمان این بیماری­ها از اهمیت بسیاری برخودار است. امروزه مطالعه بر روي فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا به طور چشمگیري افزایش یافته است. بر اساس گزارشی که در سال 2011 منتشر شده است، 113000 استناد در مورد TNF-α نشان داده شده است.

کیت الایزا جهت سنجش فاکتور نکروز دهنده­ی تومور آلفا در انسان، محصول کمپانی Diaclone فرانسه، یک روش ایمنی سنجی (Immunoassay) مبتنی بر الایزای ساندویچی است که در آن از یک سو دو آنتی بادی مونوکلونال علیه دو جایگاه آنتی ژنی مجزا بر روی مولکول TNF-α انسانی و از سوی دیگر یک سیستم بیوتین استرپتواویدین به کار رفته است. این امر سبب حساسیت و ویژگی بسیار بالای این کیت در سنجش اینترلوکین شش شده است. محدوده تشخیص این کیت pg/ml 800- pg/ml 25 می­باشد. حساسیت و یا حد تشخیص در حدود < pg/ml 10، ویژگی و دقت بالا از مزایای مهم این روش است. این کیت فاقد واکنش متقاطع و تداخل با مولکولهای مشابه است.

 

بخش علمی شرکت پادگین طب

(مرکز تحقیقات، مشاوره، تولید، واردات و تهیه کیت های تخصصی و فوق تخصصی پژوهش های پایه و بالینی)

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید & این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

22872816 - 22872815

8975 بازدید آخرین ویرایش در پنج شنبه, 03 آبان 1397 13:14

آمار بازدیدکنندگان

Today59
Yesterday864
This week1424
This month9258
Total1424054

چهارشنبه, 29 فروردين 1403 02:34
                 

با ما در تماس باشید

تهران خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان خیابان خواجه عبدالله انصاری خیابان ابوذرغفاری شمالی پلاک 60 طبقه 4 واحد 16، شرکت پادگین طب 

 کدپستی:                    1661715439

شماره تلفن:     16-02122872815

شماره فکس:         22849050-021

تلگرام - واتساپ:    09022872815

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

 

موقعیت مکانی

location2