PadginTeb , Department of Education

بخش آموزش پادگین طب

Homeمقالاتاینترلوکین-6 انسانی (Human Interleukine-6 ELISA Kit)

اینترلوکین-6 انسانی (Human Interleukine-6 ELISA Kit)

اینترلوکین-6 انسانی (Human Interleukine-6 ELISA Kit)
اینترلوکین شش / اینترلوکین-6 (IL6/IL-6)، یک سایتوکاین چند عملکردی است که پاسخ های ایمنی و واکنش های فاز حاد را تنظیم کرده و نقش بسیار مهمی در مکانیسم دفاعی میزبان دارد. ژن مربوط به IL-6 انسانی در جایگاه 21 بر روی بازی کوتاه کروموزوم 7 قرار دارد و توالی ژنومی آن تعیین شده است. IL-6 به طور دائم توسط سلول های طبیعی تولید نمی شود، اما بیان آن توسط انواع سایتوکاین ها، لیپو پلی ساکاریدها یا عفونت های ویروسی افزایش می یابد. محصول بیان ژن IL-6 یک پروتئین تک زنجیره و بسته به منشأ سلولی؛ با وزن مولکولی 21 تا 28 کیلودالتون است.

به نظر می رسد علت چنین ناهمگونی، تغییرات گسترده¬ی پساترجمه ای مانند گلیکوزیلاسیون و فسفریلاسیون باشد. این پروتئین توسط سلول¬های مختلف مانند ماکروفاژها، سلول های T کمک کننده، لنفوسیت های B و آستروسیت ها تولید می شود و در طیف وسیعی از بافت ها فعالیت کرده و با توجه به ماهیت سلولِ هدف، فرآیندهایی مانند القای رشد، مهار رشد و تمایز سلولی را اعمال می¬کند. IL-6 در فرآیندهای مختلف دخالت دارد، این فرآیندها عبارتند از: 1- القای تمایز سلول¬های B و تولید بیشتر آنتی بادی، 2- القای پروتئین های فاز حاد در سلول های کبدی، 3- افزایش رشد سلول های میلوما/پلاسماسیتوما/هیبریدوما، 4- القای بیان IL-2 و گیرنده IL-2، 5- تکثیر و تمایز سلول های T، 6- مهار رشد سلولی در رده های سلولی خاصی از لوسمی میلوئید و القای تمایز آنها به ماکروفاژ، 7- القای رشد سلول های مزانشیمی، 8- القای تمایز نورونی سلول های فئوکروموسیت و 9- القای رشد کراتینوسیت ها. برای اولین بار، تولید غیرطبیعی IL-6، به فعالیت سلول های Bپلی کلونال همراه با تولید اتوآنتی بادی در بیماران مبتلا به میکسومای قلبی (تومور اولیه و غیر سرطانی قلب) نسبت داده شد. بنابراین پیشنهاد شد که IL-6 ممکن است در آسیب زایی بیماری های مختلف نقش داشته باشد. لذا اندازه گیری مقادیر IL-6 در سرم و سایر مایعات بدن، جزئیات بیشتری را در ارتباط با شرایط بیماری زا فراهم می کند. برای مثال، مایعات بدن بیمارانی با عفونت های موضعی باکتریایی یا ویروسی (عفونت با باکتری های گرم مثبت یا منفی)، حاوی مقادیر بسیار بالایی از IL-6 فعال می باشد. در حال حاضر، مقادیر IL-6 به عنوان یک سایتوکاین گزارشگر برای تشخیص عفونت داخل مایع آمنیوتیک استفاده می شود. همچنین مقادیر بالای این سایتوکاین، در گردش خون بیماران مبتلا به میکسومای قلبی، بیماری کاسلمن (Castleman، بیماری بسیار کمیاب همراه با درگیری غدد لنفاوی)، روماتوئید آرتریت، گاماپاتی IgM و سیروز کبدی گزارش شده است. در پلاسمای بیماران مبتلا به پسوریازیس، گلومرولونفریت مزانشیمی تکثیری نیز مقادیر افزایش یافته IL-6 مشاهده شده است. از سوی دیگر، در بیماری های نئوپلاستیک مانند میلومای چندگانه، سرطان سلول کلیوی و انواع تومورهای جامد مقادیر بالایی از IL-6 وجود دارد. IL-6 در القای پروتئین های فاز حاد و تب نقش بسیار مهمی دارد و مقادیر افزایش یافته آن در سرم افرادی با سوختگی های شدید، شوک سپتیک و آرتریت التهابی و در سرم و ادرار افرادی که پیوند کلیه را پس زده اند گزارش شده است. بنابراین با تجه به مثال های عدیده که در بالا ذکر شد، به نظر می رسد اندازه گیری مقادیر IL-6، از ضروریات بالینی و پژوهشی در تشخیص و اقدامات درمانی این گونه بیماری ها باشد.
کیت الایزای سنجش IL-6 انسانی، محصول کمپانی Diaclone فرانسه، یک روش ایمنی¬ سنجی (Immunoassay) مبتنی بر الایزای ساندویچی است. در این روش، از یک سو از آنتی بادی مونوکلونال ویژه علیه IL-6 و از سوی دیگر از سیستم بیوتین استرپتواویدین استفاده شده است. این امر سبب حساسیت و ویژگی بسیار بالای این کیت در سنجش اینترلوکین شش شده است. محدوده تشخیص این کیت pg/ml 200- pg/ml 25/6 می¬باشد. حساسیت و یا حد تشخیص در حدود pg/ml 2، ویژگی و دقت بالا از مزایای مهم این روش است. این کیت توانایی تشخیص IL-6 طبیعی و نوترکیب انسانی را دارد .


بخش علمی شرکت پادگین طب
(مرکز تحقیقات، مشاوره، تولید، واردات و تهیه کیت های تخصصی و فوق تخصصی پژوهش های پایه و بالینی)
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید & این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
22872816- 22872815

16716 بازدید آخرین ویرایش در یکشنبه, 20 خرداد 1397 23:04

آمار بازدیدکنندگان

Today522
Yesterday679
This week3028
This month17441
Total1413259

جمعه, 10 فروردين 1403 14:01
                 

با ما در تماس باشید

تهران خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان خیابان خواجه عبدالله انصاری خیابان ابوذرغفاری شمالی پلاک 60 طبقه 4 واحد 16، شرکت پادگین طب 

 کدپستی:                    1661715439

شماره تلفن:     16-02122872815

شماره فکس:         22849050-021

تلگرام - واتساپ:    09022872815

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

 

موقعیت مکانی

location2